Godnatt

Red Palett och Otto. Palett fick gå ett pass i paddocken då det inte var lika hårt där. Jobbade mycket i traven med lågform, skänkelvikningar och länga plus korta. I galoppen gjorde jag mestadels förvänd galopp då det stärker hästen. Så det blev Palett's ridpass. Gjorde lite grunder i skritten som skänkelvikning, öppna och sluta.
Vill påpeka att jag red barbacka, aj i rumpan säger jag bara!

Red ut Otto barbacka. Han gillar inte att jag sitter ner i ökad trav eller galopp. Så luftsprång blev det men jag satt kvar och jag ville få igenom honom. Red på nytt bett idag, testade äpplebett, ett rak gummibett. Kände ingen skillnad då han fortfarnade slog med huvudet ganska mycket. Ska testa imon plus sadeln och se om det blir någon förändring. Tips på bra bett, inget skarpt till en unghäst?

Har duschat nu i alla fall. Ska kolla lite på film innan jag sätter på én film jag laddar ner just nu, Wild Child. Riktigt bra film, (såg precis lite av den på tv) Så jag rekommenderar den skarpt!
Ska äta något, huuungrig. Godnatt läsare, slutar tidigt imorgon så uppdatering blir det!

/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0