GOOOOOD MORNING

Helloo bloggen. Har vart ute och ridit Ubbe, ett riktigt hårt pass blev det. Började med att skritta fram i 15-20 minuter innan jag började jobba han i paddocken.
Det var ganska hårt så blev ingen galopp men travjobbade han lite emellanåt.

IAF, så såg det ut såhär sista turen i paddocken.

De gröna bommarna är långa skrittbommar/kortare travbommar. Upphöjda då han ska tänka själv medans jag håller ett stöd.

På den gråa bommen så var det bara en bom på backen som jag gjorde 8voltor med. Jag var noga med att bogen ink bakdelen inte fick gå och varsitt håll. Utan han skulle vara formad runt innerskänkeln, avslappnade i formen och min ytterskänkel höll bakdelen på plats.

Det svarta krysset var ett litetlitet hinder på 40/50 cm som jag skrittade över. Han hoppade givetvis men mitt mål med det krysset var att jag skulle skritta mot det och han skulle få använda en liten del av sin styrka och ''hoppa''/gå över det och sen efter enligt mina hjälper trava eller skritta efteråt, alltså inte dra iväg i galopp.

Innan, mellan och efter ridpasset i paddocken så gjorde jag grunderna. Alltså skänkelvikningar, öppna, sluta, volter och halter. Kolla så att ha lydde mig och slappnade av hela tiden.

Efter jag ridit i paddocken red jag ut och galopperade i lugngalopp med en låg anspänning. Han skulle ha en låg form så han höjde upp ryggen. Detta gick riktigt bra. Men man kände bakdelen dra åt vänster väldigt tydligt så jag la mycket energi på att få han rak vilket han tyckte var riktigt jobbigt. Men när jag hade tragglat ett tag blev han rak och fin i kroppen och galopperade på bra!


Väldigtväldigt nöjd över ridpasset, red igenom han ordentligt.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0