GRATTIS ! L O V E !

hejhej !
Idag fyller min älskade prinsessa NIO (9) år :D
Som de flästa vet så om man inte vet när ens häst fyller år, utan att det bara står okänd så kan man antingen hitta på ett datum eller så ''säger'' man att hästen/ponnyn fyller år när klockan byter år. Det gjorde jag detsamma med Sharon , och gör nu med Rojsan också ;))
Såååå
Jag vet inte om jag har or att gå ner till stallet eller om jag ''måste''. Eftersom att vi var uppe till klockan halv sex igår -såå är ganska seg!- vet jag inte om jag ska ge mig ut ;)
Men jag ska i vilket fall göra en ''tårta'' ut min prinsessa :D
Jag tänkte visa vad jag brukar ha på mina tårtor! :

DU BEHÖVER:
•Knäckebröd -stora runda-
(3 stycken)
•Morötter
(ca 4 stycken)
•Äpplen
(ca 2 stycken)
•Betfor
(ca halv kg)
•Socker bitar
(du väljer själv antalet!)
Rivhjärn

Så här gör du:
1.Först lägger du ett knäcke bröd , som båtten.
2.Sedan som första ''fyllning'' river du ca fyra stycken morötter och lägger på knäckebrödet. (inte snåla ^^)
3.Efter su rivit morötterna och ''kletat'' på knäcke brödet så att det täcker, lägger du ett knäckebröd ovanpå de rivna morötterna.
4.Efter du lagt ett till lager med knäckebröd så är det dags för betfor. Betfor är ganska vätskefyllt , så ta fram en sil och försök få ut så mycket vätska som möjligt. När ett knäcke bröd bli fuktigt så blir det också mjukt-så passa dig ;))-
5.Efter du täckt det andra lagret med betfor så lägger du yttligare ett lager -det sista- med knäckebröd.
6.Det sista lagret ska bestå av rivna äpplen och med lite dekorering av sockerbitar.

OBS:
Hellst ska man kanske inte ge hela ''tårtan'' till en häst , utan dela den i mitten eller i fyra bitar och dela med till andra hästar i stallet ;)) .



Hehe en fin liten ritning va?
All for you ;)

xoxo
//Kelly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0