Planer för nästa vecka..

•Måndag:
-Skola..
-Vila eller uteritt med Rojsan..
•Tisdag:
-Skola..
-Markarbete med Rojsan , och kanske Prinsen?
•Onsdag:
-Skola(slutar tidigt!)
-Galloppträning med Rojsan , och kanske dressyr träning med Prinsen!
•Torsdag:
-Skola..
-Rida ut eller dressys med rojsan..
-Pappa kommer !!!!!!!!!!!!
•Fredag:
-ÄNTLIGEN 15 år !!!
-Skola..
-Rida Rojsan mjuk , övergångar.. Prinsen Galloppträning ..
•Lördag:
-Ragnar benktsson träning i Ale (Ale ridsport!)
-Vara med pappppaaaa!!
Söndag:
-Ragnar Benktsson träning ..
-Vara med papppaaaa..!!..
-Säga farväl till pappa..
-Mamma och Gunnar kommer hem från skidtästar helg!!

Jaaaoopp , det är hur min väcka kommer se ut .. Hästarna ska inte behöva gå för hårt nästa vecka , ialla fall inte Rojsan , då hon och jag ska Ragnar Benktsson träna 2 dagar .. och då blir det hårdtränig ska jag bara på peka !

-Till baka blickning från förra årets ragnar benktsson träning med prinsen-
Jag och Prinsen hade tränat och tränat för denna helgen .. Vi var på topp ..
Vi anlände och vi kännde oss oslagbara ..
Bana efter bana , övning efter övning .. vi klarade det!
Hindrerna låg nu på 120/125 ..
Vi klarade det ! HAN KLARADE DET! Ponnyn som alla sa inte var en hopp ponny , visade en dag för alla som inte trott på honom att han klarade ALLT.
jag var stålt .. MEN det var inte allt ..
Sista banan låg upplagd..
Hindrerna låg nu på 125 , och en eller 2 st på 130 .. Hjärtat bultade innom mig .. vi skulle klara detta .. han taggade till och vi FLÖG .. tiden stannade och plötsligt var vi framför 130 hindret .. dessutom ett joker hinder .. hjärtat hoppade över några slag .. jag glömde andas .. MEN VI KLARADE DET!!!
Efter den banan har jag aldrig slutat tro på denna ponnyn! Familjen Wesslings Prins och räddare i nöden!
Efter 1 och 1/2 år hade vi kämpat med bommar som flög .. men han visade oss att han kunde!
Nästa dag var vi trötta och jag sa åt ragnar att denna dagen skulle få bli hans belöning och få hoppa lite ''lägre'' hinder. (om ni fördtår?) Hindrerna låg nu bara på 90-100cm ..
Visst visst , det klonka de lite här och där . Men jag j´var tröttare en tröttast och slarvred , och han var trött och lyfte inte lika mycket .. men helt förlåtligt då den glädjen från dagen innan fårtfarande satt i . och gör än!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Varför skrev jag av mig detta?
Jo för det är viktigt att alltid kämpa för det man älskar okej?
Om vi inte hade kämpat och hittat knapparna på prinsen skulle vi kanske inte haft han här hoss oss idag!
Och han är en viktig familjemedläm , och han är one of a kind !
Just nu är han på jätte bra väg !
han och jag hade gått omkull på en hoppträning och då ramlade han på bommen .. Men han markerde inget .., men i sommras såg vi ngt som inte var bra ..
Han vilade i många väckor och fick vila på de gröna ängarna .. vi hittade inte felet , men han blev bra?
Och jag är tacksam för att han blev bra , för jag hade inte klarat av att mista honom!
Och inte för att jg vill att han skulle vara dålig , men efter att han var dålig , fick vi en ny fräsh start , och jag hittade knapparna på honom i både hoppningen och dressyren .. och vi är taggade för 2012!!!




xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0