Segt internet

Min dator eller lättare sagt internet vill inte lägga upp bilder, så det blir utan idag :(

Tränade somsagt Palett för Emma E idag. Vi la ner mycket tid i framridningen, förvänd galopp, öppna,sluta JA, ni vet alla de där grunderna som jag skriver dag efter dag (känns det som)
Började sen med att hoppa en långsida med 3 småplank, 17 M mellan varje. Palett skötte sig väldigt bra och vi kom bra in och bra ut. Vi skulle ''leka'' med X-antal språng, korta och länga. Jag skulle tänka på mina handleder att jag inte lägger ner dem, alltså kör moped eller liknande. Men efter en tillsägning från Emma så fixade jag det. Vilken skillnad det blev på hästen på det lillalilla detaljen.

Sen efter bockade hon så galet mycket en gång så jag inte visste vad jag skulle göra. Jag vill inte slita i henne men jag gjorde halt, backade och började om. Därefter var hon jättefin! Sen travhoppade vi en oxer (som för Anna i torsdags) Även detta gjorde hon bra.

Hade senare lite hinder som vi red olika linjer och dogleg på. rätt antal galopp-språng och jag satte de alla gångarna. Imponerad över migsjälv då jag inte riktigt är van med Palett's rytm. Jag kan Ubbe's riktigt bra så där är det lätt att reglera galoppen,lägga in ett extra eller ta bort ett galoppsprång. Palett är lätt att reglera även hon. Men att jag inte riktigt vet hur jag ska lägga henne men idag fick jag det bekräftat, jag har kontroll på läget!

Jag är riktigt nöjd över träningen idag. Kändes bra att komma igång för Emma nu. SÅ nu kör vi!
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0