Träning för Anna E

Elit träningen avklarad. Ubbe var så jäkla fin! Även om han kicka mellan linjer och krånglar lite extra för sig själv så hoppade han så jävla bra! Förlåt för mitt språk, men det gick verkligen super bra.

Började med att jogga igång hästarna i några minuter innan vi började jobba dom. Intervaller, serpentiner och tempoväxlingar. Öppna och sluta på voltspår, skänkelvikningar osv osv. Men han skötte sig riktigt bra redan här, var eftergiven i handen utan att bli hängig i handen. Sen när vi började hoppa så var det travhoppning och sen blev det galopp på det. Även detta gjorde han klockrent!

Sen när vi satte ihop banan så hoppade han klockrent igen. Var en gång då vi kom ur sväng och han tog inte min skänkel och istället för att komma in i en kombination på 110-120 utan galopp så gjorde jag halt och började om. Hade mer tryck ur svängen och fixa smacka fram honom, sen fick jag svar på det. Han blev lite mer på men jag fick iordning på honom. Förutom detta (som var helt och hållet mitt fel) så gick det riktigt bra!

Och alla vet att när det kommer till tävlingsbanan så gör jag inga volter mm utan jag lägger in en växel till och ger allt tillsammans med hästarna, utan att krånga till det. Men det är därför det heter TRÄNING, förbättra och göra grejer bättre. Men jag är riktigt nöjd och Ubbe var superduper fin. Anna tyckte jag löste problemen med kickarna riktigt bra och att han är i toppform nu. Och sen ännu mer bra kritik, så det kändes bra! :)


Sen tror jag laget kommer bli riktigt bra. Många bra ryttare och hästar. Så det kommer att funka detta!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0