Träning

Vi började ganska enkelt idag, eller som Anna sa: Jag gillar inte att säga enkelt för att man kan alltid göra en övning svårare.

Men det var studs,bommar och linjer. Ubbe gick riktigt bra i framridningen. Han tog tag i bettet ärligt och hade en bra bjudning. När vi började galoppera så blev han helt till sig och bockade flertal gånger. Så det gällde att sysselsätta han och om jag lättade för länge i sadeln flög hans bakben upp. Fina killen!

Sen dämpade han sig lite och sansade sig tills vi kom till den sista linjen. Det var ju inte högt då vi fokuserade på att komma igång försiktigt. Men då bockade han så otroligt mycket så jag fick ingen bra avsprångspunkt. Och emellan så lyssnade han först ingenting och då tog jag lite till och då lyssnade riktigt bra så han typ dog innan hindret då han sög tag igen.
Så det blev väldigt orytmiskt. Men när jag fick ihop han lite mer och han inte bockade lika mycket, gick han perfekt!

Men när han bockade så var det inga små, utan riktigt rejäla som förstörde rytmen totalt. Men man måste lära sig att hantera det. Även om han var väldigt bockig idag så kändes träningen bra.

Så han var helt enkelt galet hoppglad och eftersom Anna känner honom så bra så sa hon att jag löste det på ett väldigt bra sätt. Och jag ska hoppa 'av' han sin hoppenergi, om ni fattar vad jag menar?
Ge han något mer att bita i. Han blir övertaggad att hoppa mindre hinder. Och eftersom han har varit igång ordentligt ett tag så sa Anna att jag borde hoppa något mer i veckan för att då hoppa av hans energi.
För han har ju inte hoppat ordentligt förutom för Karin så vi hade fullförståelse för det men han kändes riktigt fräsch så det var bra!


Helt otroligt hur mycket jag älskar dig! <3
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0