6 Juli 2012 Ale-Jennylund

Lokal tävling med Fortini, Otto och Palett.
 
1m:
Palett var väldigt fin men banan var inte byggd efter henne. 2 hinder man kunde vända upp på. Men galopperade på - FLÄNG RED INTE!! Men den klassen vann jag! Jag kom dock väldigt fel in på 10an, enkelt räcke. Djupt in på det men hon löste det.
 
Fortini tittade endast på stöden och ej på hindrerna. Haha, uteslutna. Men inte hoppningen han har problem med utan att han blir helt paralyserad på banan. För på framhoppningen hoppar han jättebra. Så ska fortsätta åka ut med han så han får erfarenhet, trots allt andra gången han är ute i sitt 5åriga liv.
 
För Ottos del var detta debuten på tävlingsbanan. Han var väldigt fin men han tyckte han kunde taxera själv på 1 och 2. Så kom lite väl nära och i kombination tog han i och satte onödigt mycket luft emellan, haha min fina. Var felfri tills sista hindret.Rev tyvärr sista hindret, ett räcke. Men soppan tog slut!
 
110:
Palett var lite segare på framhoppningen. Men inget farligt. Himmelen hade dock öppnat sig X-antal gånger. Inne på banan var hon väldigt fin men på hinder nr 3, linje till 4an går stiglädret sönder. Haha, så jag satt och knep och vägrade tappa balansen, ingen lust att ramla av! Så hoppa från 3 till 12 med en stigbygel, kom på delad 2a plats. Haha, fina tanten! Riktigt nöjd då det var väldigt djupt och geggigt + regn OCH att stiglädret gick sönder :P
 
Bilder ska jag försöka fixa innan jag åker (imon) men får se.
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0