Resultat Varbergshoppet 20-22 juli 2012

Ubbe har vart som en dröm. Världens finaste är han!
Vi kom dit på torsdag eftermiddag (2-3 någon gång) och vi tog in allt och ställde in hästarna i boxarna. Han fick gå flera promenader under helgen då han endast stod i box, ingen hage.
 
Fredag Lb Kval 1 i Kräftcupen:
Det vi fokuserade på var en bra och säker runda. Vilket ledde till en 2a plats. Han var pigg och glad!
 
Lördag La Kval 2 i Kräftcupen:
Den dagen var jag riktigt nervös. Endast en dubbelnolla. Jag och Ubbe går in och gör en av våra bästa rundor någonsin. Massvis med bra framåtlägen (som vi fokuserade mycket på, jag får inte backa av) men detta räckte till en vinst. Ett fint segertäcke och ett kort på Ubbelito och mig. Så det kommer hem med posten. Jag var så jäkla nöjd över min fina kille, finns ingen bättre än han!
 
Därmed blev jag meetingsegrare, endast 3 poäng. (ska ha så lägst som möjligt. Kom 2a i fredag och vann lördag =2 poäng.
Fick ett jättefint armband och en pokal!
 
Jag gick vidare till A-final och där startar bästa ryttare sist. Jag gick ut som sista ryttare.
 
Söndag La kval 3 Final i Kräftcupen:
OJ, va nervös jag var. Jag brydde mig inte hur det gick jag var nöjd. Men en placering var målet. Det var endast 3 nollor innan mig.
På banan var det trekombination, trippelbarr, tvåkombination mm. En bana som sög ordentligt med energi på dem. Ubbe och jag går in och leverar en nolla!! Jag kom över alla svårigheter, alla tuffa hinder. Men nu var lilla killen trött.
 
Omhoppning:
Han var så fin men rev tyvärr ett räcke. Vi kom bra på det men han var trött och orka inte riktigt lyfta. Jag valde att ta det lite lugnare då jag blev som sämst 4a. Ingen idé att slita på han så då men väldigt nära en seger.
Men en 4:de plats blev det och jag blev väl lite sur på att den där jäkla bommen som kunde legat kvar. Men så är det och jag är sååå nöjd med min fina prins och att han levera så bra är helt ofattbart!
Nej, så jag är helt klart riktigt nöjd och STOLT över att han och jag gjorde en sån bra helg!
 
/Jenny - bilder kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0