Döm inte hunden efter håren.

OKEJ, jag delar upp detta i olika kategorier. Jag bryr mig inte just nu vem som tar åt sig det (lite senare) men here it goes.
 
Hästar
Jag är trött på tjatet om hon/han är så duktig när det faktiskt är hästen som gör jobbet. Eller att jag fick framgång via Ubbe, att jag rider som en ponnyryttare på storhäst, HALLÅ vakna!!
Jag är en ponnyryttare men det finns en gräns där dragen;
ponnyryttare nr1 - sliter och drar. Fläng rider i full fart, blir sur om inget går som man vill, eller att man fick fel.
ponnyryttare nr2 - rider korta men rytmiska vägar, snävar av, sliter inte utan svänger mjukt men effektivt med handen OCH benen.
Jag tänker aldrig bli nr1, jag orkar inte flertals storhästryttare. USCH! Spyr på dem. Nämner inget mer om det, de talar utmärkt för sig själv.
Vadå att man får framgång via en häst? Det går super bra i någon månad sen går det utför, Ubbe har visserligen blivit så mycket bättre men man måste kunna rida om man ska tävla på högre nivå, är det någon som missar det? Man kan inte bara rida med och styra, det funkar verkligen inte så. Det finns så mycket duktiga tjejer och killar där ute som får en bra häst som faktiskt kan rida, helt underbart att se såna ju. Men de andra som får bra hästar bara för att det inte gå bra för deras andra, nä. Usch på er med!
Vi lämnar detta så länge, återkommer säkerligen,
 
Vänner
Vadå ta någons vän? Man kan inte ''ta'' någon, man är en egen individ. Och att jag var med en killKOMPIS idag så betyder inte det att jag gillar honom mer än en vän, hallå igen? Jag har väl all rätt att vara vän med vilka jag vill, jag har flertal killkompisar, otroligt bra är dem. Sen har jag helt underbara tjejkompisar också men att en enda person förstör så mycket med ett fingerknäpp skrämmer mig. Jag gör vad jag vill och du/ni gör vad du/ni vill. Jag bryr mig inte så mycket om mina vänner har killkompisar eller vilka de har som tjejkompisar, deras liv, deras val.
ACCEPT IT
 
Kärlek
Jag gillar den jag gillar. Och att ta någon från en är så lågt, så otroligt patetiskt. Att försöka få honom genom att snacka massa skit om mig med han och den stackaren fattar inget. Hur har man samvete till det? Hur kan man sitta där och känna sig så jävla stolt och bara vilja ha killen för stunden och sen när man fått honom slänga iväg han?
Nä, om ens vän gillar en kille så kan man inte vara där och pilla. Så simpelt är det, inget mer om det heller. Det är liksom uppenbart att man inte gör något sånt. Skaffa en egen loverboy/girl. Visst ta han efteråt men fan inte samtidigt, åh blir så sur!
 
Övrigt
Att folk sitter där bakom sina datorer, skriver anonymt och påpekar att man är så jävla kass. Stå för ditt kast så kan vi träffas och se om du rider så jäkla bra då (exempel)
Man är så tuff bakom skärmen men när det blir face 2 face, nä. DÅ fegar man ur! Eller att någon stör sig på att man fått något och är så tuff bakom skärmen IGEN, men come on. Vi lever på 2000 talet, VI är mogna nog att inse att det är FELFELFEL. Jag ber om ursäkt för alla svordomar men är sur/ledsen så fingrarna bara flyger över tagentbordet.
 
Sammanfattning
Hästar är inga maskiner. Du ska kunna rida om man har häst, givitvis - alla börjar någonstans. Men att få en sm-häst/ung-häst/läromästare och verkligenverkligen inte kan rida, då är du ute på hal is vännen. Jag säger inte att alla ryttare är dåliga, alla har vart det och sen blivit bättre. Jag mena, tror ni Roffe var bäst på att rida när han var 3 ? Nä, ´han har jobbat till sig detta och blivit så fantastiskt bra som han är idag.
Och vänner är vänner. Jag är vän med flertal men så finns det någon som stör sig på det och går då och förstör för en, ljuger rakt upp i ansiktet och säger att man är så ärlig. Men nä, man har rätt att vara vän med alla och inte bli dömd efter håren på hunden.
Kärleken är en stor sak och den ska man itne leka med, SÅ enkelt är det. Punkt slut!!
Och ja, övrigt. Ta dig i kragen, stå för det du har sagt/skrivit och om du är så tuff så säger det i irl och inte på skärmen, det är endast fegt!
 
Oj vad långt det blev, TACK till er som läst. Avreagerade mig och detta är givitvis inte menat mot er alla, endast iditoter som inte kan hålla sin mun/fingrar i styr. Det finns så många bra läsare där ute och andra som är mindre bra. Ni alla är bra, på något sätt.
Somsagt, jag tycker att det finns mycket mer fina människor än elaka men ändå hakar man upp sig på elaka. Men nu är jag nöjd och glad.
/jenny

Kommentarer
Postat av: Jennifer

*Gilla*

2012-06-20 @ 15:41:31
URL: http://ponyryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0