Annorlunda?

Något jag ALDRIG gör är att rida igenom en häst från topp till tå innan en tävling. Aldrig verkligen.
Självklart i veckan men inte dagen innan. Jag mena, jag vill ha en bra känsla och om man ska ha ett värsta trimpass dagen innan så kan det gå åt helvete och då får iallafall jag en dålig känsla inför morgondagen.

Jag har alltid vart sån. Jag vet inte varför men jag har ett väldigt bra upplägg för mina hästar innan tävling. Kan förklara lite hur en vecka kan se ut om vi ska iväg med... Ubbe!

Jag ska tävla på en söndag säger vi nu då.

Måndag: Rida ut, kondition
Tisdag: Rida i paddocken (inga bommar)
Onsdag: Rida ut i skogen
Torsdag: Träna
Fredag: Rida ut i skogen
Lördag: Skritta ut en stund
Söndag. Tävla

Hänger ni med vad jag menar? Någonstans måste jag lyckas eftersom mina hästar presterar väldigt bra på banorna ;)
Sen kan veckorna ändras osv men nej, aldrig rida igenom en häst innan en tävling. Däremot kan jag känna av lite hur hästen känns och fixa det oså. Svårt att förklara med ord men tror ni fattar :)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Jennifer

JAG FATTAR!!!

Jag gör oxå så;) Rideer ALDRIG seriöst dagen innan tävling utan bara ut och lulla på skogsvägarna ;))

2012-03-31 @ 22:42:48
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0