CR med Palett

Blev en spontan trip till Alingsås RS och hoppade Palett. Det är ju absolut inte höjden hon har problem med utan det är att hon kan stå och kicka när vi får startsignalen och vägrar att flytta på sig.
Så vi måste ju testa eftersom en tävlingen med henne är inbokad nästa helg, i Alingsås.

Vi hoppade 1m. Ville ha en bra känsla, ett go liksom. Vi tog ut henne ganska tidigt då jag skulle utnyttja att rida i en manege. Så kände igenom alla gångarter och började jobba henne. Hon skulle ju endast hoppa 1m som knappt är ansträngade för henne.

På framhoppningen var hon lika fin. Travade över det lilla 2 gånger innan jag började hoppa på räcket för att sen gå vidare till oxern. Vi fick perfekta avstånd och hon var högt över. Jag tänkte på mina skänklar hela tiden och de låg perfa! Dock rev jag upp mitt nagelband igen (Palett gjorde det häromdagen) så pädden blev blodig. Inte mycket men nu åker den i tvätt.

Jag var först ut i 'klassen'. Skrittade runt innan jag började trava. Då börja hon kicka en gång och man kände hur hon laddade för en hel serie med kickar. Men jag la till spöet på rumpan en gång och då gick hon fram. Började trava, övergick till galopp och sen till skritt. Fick startsignal *Palett reagerar inte*
Skulle fatta galopp då hon kickar 1-2 gånger, jag la till spöt på rumpan och då var det tjafset slut. Alltså knappt inga kickar alls. Hon var jättefin och hoppade så himla väl och vi hittade bra avsprångspunkter!

Var nolla och både en nöjd Jenny och mamma åker hem. Självklart var Palett nöjd att visa upp sig ;)
Nu taggar vi nästa helg. Debut tävling för mig på storhäst och Palett's debut på tävlingsbanan efter uppehåll på ca 5 år. Vi ska hoppa LC+5 och LB. (105 och 110)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: elsa bergman

bästa palett :')

2012-03-11 @ 22:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0