Dagens Ridpass

Palett var första hästen ut. Red henne i paddocken. Vart dock lite hårt så red försiktigt. Gjorde en liten bana i trav och gjorde väldigt mycket lösgörande. Red i paddocken i cirka 30 minuter innan jag travade ut i lågform men lät henne verkligen sträcka ut benen och nästintill galopp, fattar ni? :)

Hon var jättefin och oväntat smidig i kroppen, trots att hon har vilat lite från och till pga tappade skor.

Otto var andra hästen för dagen. Red han i skogen i cirka 30 minuter. Han var väldigt pigg men även han släppte efter och sträckte ut i traven. Han ville dock inte fatta för vänster skänkeln i galoppen så traggla lite där innan jag var nöjd. Sen fattade han klockrent åt både höger och vänster, galoppombytten satt som en smäck.

Ubbe var den tredje och sista hästen för dagen. Red även han i paddocken. Paddocken var mjukare nu så kunde galoppera. (JA, jag kände,stampade osvosv) Gjorde samma grej som med Palett. Och han var så otroligt jäkla fin!

Superfina hästar idag! Imorgon ska jag försöka rida ut alla 5. Får be min syster om hjälp! Nu blir det filmtime!

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0