Dressyrpass

Palett har tappat framsko, fan vad surt rent ut sagt. Men red henne i hagen där det var lite mjukare och red ett riktigt hårt dressyrpass. Hör och häpna ja!
Men började rida fram lite lätt och känna vad som behövdes gå igenom. Slutade med att jag travade den mesta delen med korta men ofta skrittpauser. Jobbade med småvolter då hon ska ta stöd på yttertygeln och forma sig efter innerskänkeln utan att slänga med huvudet och komma ifrån arbetet. Skänkelvikningar, öppnor och slutor. Avbrott skritt-halt-trav (osv) utan att slänga med huvudet och komma ur formen.
Red 90% av ridpasset utan stigbyglar. Så satt ner mycket och red med sätet vilket behövdes. Fick igenom henne riktigt bra och oj vad fin hon blev. Min mage fick nog lite extra muskler. (haha) Kände verkligen hur väll jag kom åt henne och hur hon höjde ryggen och huvudet kom ner.

Detta behövdes och hon kändes jäkligt fräsch. Hon ska få nya skor så jag kan trava ut långt imorgon innan träningen på tisdag. Så riktigt nöjd med henne.

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0