Felfri

Palett vart jättefin idag. Dock tog det huuur lång tid som helst idag, jobbigt. Men red fram Palett och kände lite hur hon är att svänga snävt. (utan hinder nu) Just för att jag ska tävla på Söndag.
Men så jäkla lätt och vända runt henne, lite ytterskänkel mot ett litet tygeltag dit man ska och hon vänder.

Träffade på Elsa, så go tjej! Så pratade med henne innan allt drog igång :)

På framhoppningen var hon väldigt fin. Hoppade luftigt och väldigt väl. Eftersom det bara var en som var där samtidigt så tyckte mamma att jag kunde testa på en omhoppningssväng på ett räcke, inför Söndag. Och jag blev i ett chockläge. Vi kom först litelite för lång väg men helt okej. Tog om det igen och då kommer vi verkligen riktigt snävt, inte med min mening men hon visste vad hon skulle. Och herremingud. Hon hoppade så fint och svängde på en 5 öring. Skrittade henne lite innan jag tog oxern och gick ut.

Innan jag fick komma in så vurpade en tjej med sin häst. Hästen rev och gick omkull efter hindret, hästen landade på nacken och reste sig inte direkt, utan låg kvar. HEMSKT!!
Men när den reste på sig var den skakis och riktigt svullen på vänster sidan av nacken/halsen. Men de ringde vetrinären som finns i Alingsås så det löste sig.
Palett kickade inte mycket idag. Endast när vi gjorde galoppombyten. Men på banan hoppade hon så jäkla bra. Så väl hoppar hon.

Återigen en nöjd Jenny, Mamma och en stolt häst åker hem :)

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0