Godkväll

Har ridit ut Ubbe med snodden. Han var verkligen supderduper fin i början men sen på vägen hem skulle jag göra flera övergångar i alla gångarter = han ville inte det. Han försökte komma undan genom att putta rumpan åt alla håll och kanter. Tänkte snabbt på vad Emma hade sagt och höll min skänkel litelite mer bakom sadelgjorden så jag höll hans fina rumpa på plats.

Men han kokade över och blev stressad. Men istället för att bryta av och låta han skritta så fortsatte jag men på ett mildare sätt och då satt allt som en smäck igen. Ökade sen svårighetsgraden och då var han jättefin. Så man får testa sig fram, dock väldigt många bocksprång idag men det får man räkna med eftersom han vilade igår!
Imorgon blir det ett joggingpass ut med övergångar. Inget hårt utan lite mer chill!

Red Palett i paddocken. Skrittade fram ute och travade direkt fram när jag kom till paddocken. Ökade och minskade traven och la in en upphöjdbom som jag red över i en 8. Gick över till galopp och galopperade igång henne i lättsits innan jag började jobba henne, just för att sätta igång musklerna innan jag arbetar henne. Hoppade lite småhinder (kryss & räcke på 60-70) Vill inte hoppa högre i paddocken pga lerigt underlag. Men överlag var hon väldigt fin, bjöd lite för mycket på hindrerna så mycket halter och halvhalter. Efter det var hon superfin!

My red ut Zack. Och det gick väldigt bra så han fick röra på sig också. Imorgon ska Cindy och Otto få komma ut!
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0