KBA Tävling - Ubbe 24/3-12

Jag är mållös! Så jäkla fin var han idag, helt otroligt faktiskt.

Hoppade förklassen som gick i en LA, (110cm) Och på framridningen/framhoppningen var han i en helt annan värld. Spände sig och flög fram på alla sättochvis. Men han blev lugnare efter jag hade hoppat fram. Men vilka språng jag fick på framhoppningen. Hoppade igenom sig riktigt bra och hoppade lugnt framförallt, aldrig hänt på en tävling innan!

På banan var han klockren. Det var en A:O och vi satte distanserna riktigt bra och han hoppade lugnt här med. Vi slutade på 5:te plats och jag fick en plats i laget.

I lagklassen som gick i LA+5 (115cm) så var han lugnare men hoppade fantatiskt på framhoppningen. Jag menar verkligen att det var perfekta språng, huuur mycket höjd som helst och han hoppade igenom sig så klockrent.
Inne på banan var han lika fin igen och vi satte distanser likabra igen. NOLLA

Jag har inga ord för min underbara häst. Han var verkligen riktigtriktigt fin idag. Laget slutade dock på 4 fel men jag är nöjd med min insats inklusive med min prins. Så nu ska jag studera filmen på filmkameran. Man kan ALLTID förbättra något, så det ska jag göra nu.

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0