Träning för Emma E

Åkte till GFRK och träna för Emma med Ubbe-Stubbe.

Han var riktigt fin i markarbetet och sökte sig ner. Slappnade av trots att det var mycket hinder runtomkring. Dock så stör jag mig ganska mycket på att han svänger in rumpan i högervarv. Han har gjort så tidigare i vänster men efter lite jobb med det så blev/är han rak. Men höger är fortfarande kvar, så det ska jobbas på.

Men överlag så hoppade han kanonfint. Han har dock inte hoppat speciellt mycket sen eliten. Ett hopp-pass i paddocken och inget mer, så trodde han skulle vara laddad. Vilket han var men på ett kontrollerat sätt. 

Vi skolade igenom hästarna idag med olika linjer, trav och galopp-hoppade ett räcke, tvåkombination och trippelbarr. Han gjorde somsagt allt väldigtväldigt bra och var jättefin och lugn. Hoppade igenom sig och blev inte flack (löser de på fart) utan han hoppade med ryggen och det blir då automatiskt att han sätter väldigt mycket mer höjd. Härligt!

Avslutade med en bana på 115-120, klockrent verkligen. En gång låg jag väldigt stort på trippelbarren, så lät han gå och hoppa av stort men inga problemo för lillkillen. Han flög bokstavligen talat över. Emma tyckte att det var ett bra beslut men vi kom fram till att jag ska ta en förhållning ur svängen då jag får en mycket bättre avsprångspunkt. Det är ju träning, så jag ska bara var kall och vänta ut det. Så gjorde om den och då hoppade han så galet fint så nöjde oss där.


/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0