Ubbe Billdal 3/3-12

Elittävling igår. 

LA A:O/A:O
I förklassen som gick i LA, var han väldigt pigg på framhoppningen. Men jag lät han jogga i lågform utan att stressa fram något. Hoppningen satt som en smäck, behövde lite mer tryck ur svängen. Men annars bra!
Väl inne på banan inser jag att jag rider för en elitplats och jag vill ha en. Haha! Nej skämt åtsido. Jag måttade lite för mycket på första hindret. Inte så att det blev något kråksprång eller så, men ingen bra känsla.
Efter första hindret släppte allt och vi rullade på och gick upp i ledningen! Och VANN!

FINA UNDERBARA HÄST

Lagklass LA A:1 (tror det heter så när man hoppar omhoppning efter)
Jag fick en lagplats och gick ut som sista ryttare. Dock red Nellie fel väg, eller hon glömde vägen helt enkelt och fick lägga en volt, surt! Annars hade det varit omhoppning då Ottilia och jag var nolla. Sanna hade 16 fel tror jag. Men hennes häst har ju sina dagar.

På framhoppningen var han vääldigt lugn. Hoppade väldigt lugnt och sansat. Väl inne på banan taggar han till och var en duktig häst.
Men jag var somsagt nolla och levererade en bra runda inför Nääs och visade att jag är säker. Eller att min häst är säker och gör allt för att komma över hindrerna felfri.

Nästa omgång går i Kungsbacka, LA+5 är det då. (115cm) Hoppas att Ubbe är lika bra som han var igår, jävlar vad det kommer gå bra! ;)

/Jenny (film kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0