Jobbiga vetrinärer..

Hejhej blogiissh!
Tänkte slänga upp ett kort inläg innan jag ska nana!
Mamma var nere i stallet idag och tog ledigt för ponnysarnas skull från jobbigt(love ya mom!) Då älsklingarna skulle raspa tänderna. Eftersom att det var första gången för Rojsan med oss så var mamma väldigt vaksam för varje rörlese.
Hon hade tydligen (efetrsom jag inte var med) varit lugn när dom satte på den, men när vetrinären skulle börja , så tar hon i allt vad hon orkar utan att ta det lugnt över huvud taget och bara kör på. Rojsan fick självklart panik och började backa och rycka med huvudet upp.( alltså lätta lite.) Då gör Vetrinären det dummaste och absolut farligaste man kan göra just mot Rojsan. Hon tar tag så hårt hon kan i grimman och drar ner. IDIOT! Effekten på det var ennu högre med frambenen och en panikslagen häst.
Sedan berättade även mamma att när de skulle dråga henne pga att hon hade panik och inte kunnde stå stilla .. så stack hon långsamt in nålen så att det känndes på lillan :O
Hon hoppade iväg rädd som hon var!

OM JAG hade varit med hade jag :
1. Sagt åt henne att ta det lugnt efetrsom att det var första gången.
2.Inte haft henne kopplad i gången utan bara i ett vandligt grimmskaft.
•Redan sen första ridpasset på LERK någonsin med Rojsan märkte jag att hon inte gillar att sitta fast , speciellt inte när det tar imot när hon backar. Har henne ALLTID lös när jag tex tränsar. Skulle ALDRIG sätta grimman över halsen på henne. Inte ens utomhus -never!-
3.Om hon hade lättat hade jag inte dragit i grimman utan lugnat ner henne först, ställt mig nära henne , givit henne en godis och sedan lätt fram henne.
•Det är ett djur för fa*! inte någon jä*** gossedjur du kan dra i så kommer den!
4.Innan jag hade stuckit i nålen hade jag nypt lite i skinnet på det stället där jag skulle sticka. Så att det fickl lite ffeling, om nu förstår?

Blir bara sååååå arg när jag för en gång skull inte är med så får jag höra från min mamma att min häst fått panik bara för att en vetrinär inte kan och är okänslig!
HELLVÄTTE!!!

sorrysorry .. förlåt för språket ...


''She kan fuck you good, but I can fuck you better....''
-What dosent kill you makes you stronger..

xoxo
//Kelly

PS: GRYMT JENNY! Älskar dig, finns om du behöver ett berg att luta dig mot-i vått och torrt vettu!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0