Resultat 13/5-12 Cindy

Idag var det final i DIV 1 på Lerk som ni nog redan vet då kelly har skrivit det. Cindy har aldrig hela sitt liv hoppat LA så det blev en debut för oss.

LB (90cm)
På framhoppningen var hon jättelugn, verkligen jättelugn. Fin och jämn trav och galoppen var klockren. Sprången var to die for. Seriöst, om hon hoppar så bra och så lugnt är det en ponny för det riktigt höga klasserna. Men inne på banan blev hon sitt pigga jag igen, tack gode gud. Hade blivit lite orolig annars. Men hon var kontrollbar även om hon sprang. Vi var dubbelnolla och precis utanför placering.

LA (100cm)
Framhoppningen hoppade hon lika bra som innan. Inne på banan så skötte hon sig. Fick tyvärr ett pet på 3an, inget att fundera över. Och sen var det en linje jag var livrädd för. 3 hinder på rad på en båge.. åherre sa jag bara men den klara vi. Sen kommer vi till en 2kombination som är VÄLDIGT, skriv ner VÄLDIGT kort. Hon gick på ett innan men hon fick tyvärr inte plats så fick ett stopp på B. Men kom igen och då jäklar vad hon hoppade ut. Slutade på 8 fel och lagen slutade på 5 och 6 plats.

På filmen idag såg jag vilken bakbensteknik hon har. Den visar sig bara när hon är lugn så detta lutar åt ett bättre håll. Hennes debut i LA och gör det så jäkla bra!
 Love u! <3
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0