4 november

Har nu jobbat klart för den här gången. Jobbade förra helgen hos Åsa, hundpensionatet. Gick bra, dock uselt väder... 
Träningen för Kajsa med Fortini gick ju superbra i tisdags. Träningen blev inställd för Anna då alla är iväg nu. Jag åkte till Martinsen och har vart där varje dag tills nu. 
 
Onsdag: Gunnar hämtade mig vid halv 10 här hemma. Jag tog även med mig Otto. Jag kom dit och hjälpte till att släppa ut alla hästarna, för att jag skulle ha koll på vart de gick någonstans. Jag mockade X-antal boxar... 
Red 4 hästar den dagen. Otto, Roland, Cumcum och Ariel. Roland blev en stor favorit, helt galet bra kändes det. Han är verkligen min typ av häst. Otto skötte sig kanon bra. Ariel och Cumcum red jag igenom ordentligt!
 
Elvira sov över med mig :')
 
Torsdag: WOW... Mockade över 10 boxar. Red 9 hästar...
Vargen, Evita, Cumcum, Bella, Otto, Astrid, Roland, Ariel, Fuxen och longerade hingsten. Elvira sov även över då. :)
 
Fredag: Mockade och fixade allt som vanligt. Det var en lugnare dag och red 'bara' 3 hästar. Cumcum, Roland och Astrid. Otto vilade. Jag longera även hingsten igen, den är sååå fin!!
 
Lördag: Då red jag Vargen, Ariel och fuxen. Otto var såå fin i början. Men det gick sakta utför. Han tjura, grina och var envis. Jag höll mitt tålamod väldigt bra faktiskt men sen börjar han bocka, vägra gå fram, småstegra, kicka hela tiden. Vi är lika envisa och jag väääägrar att ge upp, fy tusan! Så båda var härligt svettiga efter detta ridpasset. 
 
Söndag: Linn sov över från Lördag till söndag, vilket var tacksamt  och hur roligt som helst. Vi tog det lugnt och red inte förrän på eftermiddagen. Jag red endast Otto idag. För jag sprang runt och städa, plocka, mocka, fixa mat, slänga skit, dammsuga, fixa alla täcken osv osv. Men idag var fokuset på att bara ha kul, latja runt på små små hinder. Och han var såå fin, gårdagens slit blev ett kvitto idag. Han väntade och hoppade fruktansvärt fint, så jag är hel nöjd!
 
OCH till ALLA ni som ORKADE läsa detta, det här var/är en stooor erfarenhet jag får med mig i bagaget. Jag tog hand om ALLA fodringar, ALLA in och utsläpp, jag red och mockade VARENDA dag och enda gången jag klagade var när jag skulle upp för den jävligaste gödselstadsbacken, haha!! 
 
TACK för att jag fick vara hos er Martinsen, toppen nöjd!
/jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0