Gårdagens hopp-pass

Igår "hoppade" jag Cindy. Skulle testa ett nytt bett, pelham. Jobbade mycket med galoppbommar, korta som långa och det gjorde hon bra. Kröp lite nära in på men jag höll lite för länge då jag är van att hon springer iväg annars. Men satte upp ett räcke på 90/1m (hon har svårast med det) och rullade på det några gånger, för att få in flytet inför idag. (berättar i ett annat inlägg)
Men hon skötte sig jättebra och flera av sprången var det utmärkt kvalité på ;)
 
Otto hoppade jag i paddocken. Inte gigantiskt högt men lite högre. Började som med Cindy, med galoppbommar och han skötte sig faktiskt ovanligt bra, tjurade inte ihop något. Hade sen bommar på andra långsidan där det var en BOM långt galoppsprång till BOM-BOM är det var normalt och två galoppsprång till nästa BOM lite tillbaka. Gjorde den åt båda hållen och han gjorde det bra. Blev lite grinig när han var tvungen att länga på sig. ;)
Men hoppade fram på 90cm och han väntade jättefint. Höjde upp till 110 (fortfarande räcke) och här väntade han så fint och sprången var mummakaddemumma! Och slutligen, 120... Och han var extremt taggad och lite trött och ville bara rusa fram till hindret. Så fick ta tag i han efter och innan och göra halt, för det är inte OK att göra så. Slutligen skärpte han till sig men sprången var fortfarande lika fina, rullade på det flera gånger bara för att få in känslan och slutligen galopperade jag ut. Konditionen ska upp på topp! Jättenöjd över min prins!
 
Palett galopperade jag faktiskt en bra stund ute på vägen. Gjorde skänkelvikningar i både trav och galopp. Hon är verkligen fräsch och bara för att jag sa det så är hon säkert blockhalt nästa gång... Men nu ska hon jobba upp konditionen på rätt sätt såklart och ska vara i tipp topp form.
 
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0