Karin träning

Av alla övningar idag så skötte Otto sig bra. Haha, mycket lydnad och rytmiskt skulle jag nog kalla det. Bågar, småhinder, krysshinder med galoppsprång, travbommar överallt ;)
Nejmen han var lite tjafsig i munnen i början och ville inte alls göra det jag ville göra. Sen blev det mycket bättre. Han taxerar iväg själv första gången sen blir det bättre, konstig häst det där..
 
Gjorde någon oxer ur sväng som han tog jättebra. Han blev jobbig med huvudet i slutet och vägra gå fram för skänkeln (när jag skulle trava av) han var trött såklart. Men kämpade på och han var jättefin så imorgon får han en välförtjän vila, då jag inte hinner rida han för att ridprofilen kommer ivägen. kanske skrittar ut han på kvällen för att få bort mjölksyran som kan uppstå. 
 
Men övrigt är jag nöjd och tyckte att han gjorde allt bra, min fina kille!!
Får se om han sköter sig för Tobbe på lördag, hoppas inte för mycket mina vänner. Otto har energi så det räcker och blir över ;)
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0