Lördags

I Lördags åkte jag med till Alingsås. Red alla hästarna på Fredagen och de var superduperfina!! 
Hjälpte Kelly lite och var en allmän störande prick, haha. Nejmen Kelly var/är inte speciellt nöjd över sin ridning. Men sen i slutet fick jag också tävla. Hihi, sista klassen 115, men inte på min häst faktiskt. Allis och Linda frågade om jag ville hoppa Tello, för att han hade vart riktigt dum i första klassen. 
Så på med Allis utrustning och upp på hästen som jag aldrig ridit förut (!!) Tello är otroligt välriden men jag ville ha lite fart och tryck bakbenen. Så ja.. Huvudet var lite överallt på lillen. Men på framhoppningen gick det jättebra och han bjöd fint, var inte i någon bom. 
 
Inne på banan var målet att komma runt. Vilket vi gjorde, med 3 nedslag och ett stopp. Jag red mest framåt. Han stanna på en vattenmatta som han likaväl hade kunnat hoppa men tjurade ihop sig och vägra hoppa av. Sen nedslagen.. ett får han ta på sig, vi kom super bra på det och han blev nochalant. Sen de andra 2 nedslagen satte jag inte tillbaka han ordentligt. Men det var inte poängen, han skulle komma över. 
 
Sen körde Pappa mig till Kelly där jag tillbringade min dag/natt och dag igen. DU är guldvärd min vän, finns inte många som dig! 
Jag har haft jättekul och jag vet att vi syns snarast. För att shoppa onödigt mycket gottis och käka de till kvällsmat, frukost, middag...
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0