Resultat Vänersborg 13/10

Var i Vänersborg igår. Tävlingen började 2. Vi åkte hemifrån halv 12 och skulle hämta upp Fortini. Hoppade ju inte de två första klasserna. Hoppade min första klass vid 4 någon gång. 
105 cm:
Fortini - Han var otroligt nochalant och fick 3 ner. Jag hade dock lite halvdåligt tryck i galoppen, borde hittat ett jämnare flyt. Men var inte alls nöjd med rundan. 
 
Otto - Hade 2 ryttare från mig och mig igen, inte många som hoppade avdb. Så de fick vänta medans jag red fram Otto. Min väst gick sönder (!!) När jag hoppade upp på Otto, visste inte vad jag skulle ta mig till och jag skulle in på banan. Haha, men tack för Carolina med föräldrar att jag fick låna hennes väst. Travade och galopperade fram Otto.Tog några språng på lilla och kände att han var liite laddad. Så nöjde mig ganska snabbt efterr jag hoppat räcke och oxer. (han fick skrittpauser emellan) 
Väl inne på banan skötte han sig väldigt bra. Hoppar lite väl högt dock, men det är ju bara bra. Var nolla i denna klassen. 
 
110 cm
 
Otto - Denna klassen startade klockan 6. Red fram Otto och kände av gas och broms ordentligt. Han var väldigt hoppglad och sög ta i hindrerna lite väl bra så fick ta ner han till jorden igen. Men han skötte sig jättebra. Inne på banan var han kanonfin, hoppade väldigt bra. Han tar förhållningarna för bra och surar till men det gick väldigt bra, nollade även denna klassen. 
 
Fortni - Skrittade han ordentligt innan jag börja trava och galoppera. I traven är han alltid fin i, det är galoppen som är problemet. Men han var väldigt fin och inne på framhoppningen hoppade han jättebra. Jag "ville" ha ett nedslag på räcket när jag hoppa fram. För han var i det några gånger, så jag la han lite lite nära, inte alls mycket. Så då fick han ett nedslag och sen hoppade han jättefin. 
Väl inne på banan var han jättejättefin och hoppade allt med en väldigt bra teknik och var FELFRI! Hans första nolla och jag är jättenöjd!
 
Ingvide min hjälm på banan med håret instoppat, ååh! Det var mer stilrent än vad jag trodde. Älskar den! Hästarna var toppen och allt känns fruktansvärt bra nu!
/jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0