Ridprofilen

Idag var det banhoppning, idag var det Cindy som fick åka med. Idag var det knappt någon banhoppning. Idag blev jag frustrerad.
 
Jag hade pelham som hon just nu funkar bra på. Vill ju helst rida på ett 3-delat som ett exempel. Men eftersom det var banhoppning som väntades så var jag taggad med all utrustning. Och när jag går in i manegen är det bommar överallt, ja ja, jag vet så innibomben att det är nyttigt och jag gör faktiskt sånt hemma mer än vad folk tror men det var ju BANHOPPNING, hinder hej och vilt ju :(
 
Cindy skötte sig kanoners och lyckades hålla hovarna på marken. Hon skötte sig väldigt bra i bomarbetet trots att hon hatar det och kan slänga iväg sig. Det var bommar på rakt och böjt spår. Sen fick vi hoppa och då var det flera linjer som vi skulle mäta. Och sen skulle vi rida olika linjer och räkna, jag har lärt mig att räkna hyper snabbt nu. 123456789...1000!!
Nej men Cindy skötte sig utmärkt och hoppade väldigt bra. Detta var ju första träningen på väldigt länge, hon funkar inte så bra i grupp tyvärr då hon stressar upp sig lilla prinsessan :(
Men vi hoppade inte högt (sadface, hahha) Nej men trimmade mest om man säger så, räknande antal galoppsprång. Vilket var helt okej för att Cindy skötte sig bra och var kanon fin. Trodde inte hon skulle gå såhär bra men jag kommer inte ha henne i dressyren, hoppas på Palett är igång tillsdess då hon blir fruktansvärt jobbig i småpaddockar/ridhus så Palett får försöka var i form inom 2veckor!
Så den gula faran skötte sig må ni tro!
Idag var det boxning på idrotten. Helt slutkörd i armar, mage, ben ochh rygg - hej träningsvärk..
/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0