Gårdagens träning

igår träna jag för AnnaE med bjässen, fina Fortini. När jag börja rida fram trodde jag aldrig att hästen skulle lossna. Han var spänd som en fiolsträng, lyssnade inte när jag försökte ta tillbaka ELLER rida fram han. Haha, volterna var väl inte att skryta om.
 
Men sen ba BANG BOM POFF släppte det när vi började galoppera fram. Han var jättefin och reglerbar. Var samma övningar som tisdag (mycket ursväng mm)
Upphöjda bommar på voltspår och där fick jag Fortini på bakbenen och reglera helt mjukt och han bara hoppa över. Sprången var såå fina och han har blivit mycket kvikare dock är det såklart mycket slit kvar men det börjar redan bättra sig!
 
Bara för att skryta (förlåt om jag provocerar här nu) men detta är just mer för migsjälv. Anna sa att jag ger självförtroende åt han/mina andra hästar. Jag är där och stödjer upp, samtidigt som jag låter hästen göra sitt misstag. Alltså att jag inte räddar den från ett jättedåligt läge som den själv skapar pga att den inte lyssnar på mig. Då får hästen ett nedslag och den lyssnar sen efter detta på mig.
 
Så ja, Fortini skötte sig så bra. Invigde sin NYA magplatta och sitt NYA Polo schabrak. Bild kommer senare iveckan/helgen)
 
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0