Touché

En helg efteråt...
Den här helgen har gått för snabbt. Åkte och jobba igår. Passade på att rida Fortini. Ordentliga uteritter med kondition och en låg form. Han har väldigt lätt att bara hänga sig i handen, men det har faktiskt mer eller mindre försvunnit. Han bärde sig jättefint både idag och igår. Pigg var han, det nya fodret hjälper väldigt bra.
 
Red Otto i paddocken igår. Mycket lösgörande och en ärlig framåtbjudning. Han har blivit så himla fin. Nya sitter skänkelvikningarna så nu börjar jag med att avancera de lite. T.ex vänster format samtidigt som han ska flyttas åt vänster. Det kommer bli jobbigt för han men grymt bra för kroppen. Han gör även klockrena sluta och öppnor, förvänd sluta och öppna, förvänd galopp mm. Så ja, något har släppt. Gjorde volter över småsmå hinder, för att få loss korset lite. Ja, han var såååå fin! Slutade på ett räcke på 90cm, en gång från varje håll för att se hur han kändes - KLOCKREN!
 
Cindy är Cindy, nejmen även hon har blivit väldigt fin och hon funkar utmärkt på hackamore. Kan gå avslappnat så får se hur det blir med det!
 
Just nu sitter jag här med världens förkylning. Orkar verkligen inte detta. Och imon ska jag och några från min klass till Majorna... Och göra vad? Jag vet inte, en skoluppgift.
 

Blev såå sugen på en chailatte åxå. Skit också, införskaffas imon!
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0