Träning för Anna med Otto



Tränade somsagt för Anna. Var ett tag sen så kändes skönt att träffa henne. Första inomhus träningen också, kulkul.
 
Jag fick träna med den sista gruppen, alltså kl 7 men de var sena så började kanske vid halv 8 som senast. Vilket fall så skötte sig Otto helt okej, Eller han var jättebra men inte så bra som han egentligen brukar vara och jag brukar rida ännu bättre i början.
 
Idag tränade vi mycket på att hoppa ursväng. Ni som vet om Otto så studsar han lite innan och vill taxera själv och sen hoppa. Han är för ung för att flyga iväg själv och lägger sig själv i botten. Vi hoppade rakt in i vägen (ja, det var en övning) Ur sväng 2 galoppsprång till hindret, riktigt tufft för Lilla Otto. Han hoppade lite väl högt i början. Han är såå försiktig och vill verkligen riva och samtidigt göra sitt bästa, hur gör man då?
Jo, då hoppar man gärna lite nära då det är läskigt att hoppa av normalt pga väggen som kommer upp direkt efter språnget. Gärna lite kråksprång också. Hoppar över hinderstöden upp mot taket, ja varför inte när man ändå är igång?
Haha, min lillaOtto. I slutet hoppa han faktiskt mycket bättre. Satte höjd och avsprångspunkten och jag red mycket bättre.
 
Det var inte det att jag red dåligt. Anna sa jag hade väldigt bra hand och sits. Gjorde en bra inverkan men det var känslan, att Otto var lite loj. Och det har han faktiskt all rätt att vara men det var bra att få ett pass som var bra men som inte var bra. Otto gjorde det han skulle, gjorde jag med men vi kunde gjort det lite bättre. Jag kunde... Jag vet vad jag kunde. Haha, men Anna var nöjd med oss och tyckte jag löste detta jättebra för innan har han bockat heeela tiden så nu ÄNTLIGEN, kan jag börja rida ihop han.
 
Somsagt, jag är nöjd men inte toppen. Kan vara för att jag är trött, vi det var faktiskt en riktigt bra träning!!
Tror jag får bättre fäste med de här än med min läderstövlar, tycker dock inte att det är så vidrigt snygga ;)
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0