Trollhättan 22/9-12

Idag var det unghästarnas tur. Otto och Fortini båda 5 år.
 
95 cm
Otto - Han var så otroligt jäkla fin. Fick helt fantastiska språng. Så ja, den här rundan lever jag på just nu. 
Fortini - Han har haft s.k rampfeber, haha. Hoppat jättefint förutom på banan men när vi var i Gråbo för någon vecka sedan släppte det. I lördags gick han runt med ett nedslag. Inget att tänka på, jag var jättenöjd. 
 
1m
Otto - Nu var han trött och blir lätt grinig. Så fick inte alls samma känsla som innan. Han trampa om och bara tjura ihop sig så kicka till han 2 gånger efter 3an och då blev det genast mycket bättre. Men jag är nöjd men gillar den första rundan mer,
Fortini - fick ett stopp in i kombinationen. Dock hoppade han mycket bättre i den här rundan. Han hoppade liksom mer, (gick nästan över 95 haha) Han har knappt hoppat kombination men jag är såklart nöjd över att han går runt. 
 
Snart går vi upp någon dm. Speciellt för Fortini iallafall då han hoppar bättre. Otto ska nog också gå upp en höjd. 
Haha, nu snackar vi inte 120 (inte än hoho) men kanske 105, eller 110. Återstår och se vad nästa tävling har att erbjuda. 
Nu ska jag kolla film med min fina Oboy. Glömde nästan att berätta att jag inte ska köpa/äta något socker i skolan på 2 veckor. Klarar jag det, köper jag inte mer än en gång i månaden, wish me luck!!
 
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0