Svar på kommentar

Sara Jonasson om Skillnad Ubbe?:
Hej! Har lite frågor bara.
'Har ni haft ute massör/kiropraktor eller något liknande?

Har du tänkt klippa Ubbe något innan vårterminen? Känns som det kommer bli alldeles för senT+ Har för mig att jag hört något om att man inte ska klippa efter nyår?

KRAM

Svar: Hej!
Åsa, som är en väldigt nära vän till oss har utbildat sig till massör och har även en Biolight maskin.
Men vi hade en kiropraktor som kände på Thistle vet jag när han var som stelast. Annars ingen annan häst. Måste säga átt det funkade galant!

Åsa kör numera Biolight på våra hästar, men både jag och min syster vet hur man masserar de viktigaste delarna på hästen. Men de mer svåra och komplicerade grejerna lämnar vi över till Åsa.

Ubbe ska klippas som småningom. Det beror ju helt på med försäljning. Tanken är ju att ändå hoppa Eliten men han gillar inte våran maskin. (som låter väldigt mycket)
Så vi ska fixa en mindre och tystare maskin och sen ska vi försöka klippa han.

Har aldrig hört om det med nyår. Vi brukar klippa hästarna innan träningsäsongen kommer igång på nästa år och det har aldrig varit några problem. Dem går ju med flera täcken så de kommer inte till skada!
Kram. :)


Jag och Cindy In Action
/jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0