SVAR

Lovisa (igen) om Klar för idag:
Hur gör ni med hästarna när skolan börjar osv?
Jag mena Jenny har ju mer hästar men har de hemma om jag har fattat det rätt och Kelly måste gå till stallet och ta hand om 3 hästar nu :)
Bara undrar hur ni hinner med skolan,hästar och vänner? Själv har jag en häst och hinner med allt.

kram
SVAR: Jenny.
Ja, de undrar jag också lite sådär. Oftast går inte hästarna varje dag. Jag brukar oftast hinna rida 2-3 st och de som blir över tar jag på morgondagen, alltså dagen efter och om jag hinner med mer hästar då så rider jag dem.

Jag får helt enkelt planera och rida hästarna så mycket som möjligt. Läxor och liknande gör jag i skolan på vissa håltimmar eller "EA" som är eget arbete. Vännerna får jag oftast lägga åt sidan. Träffar alla på skoltid och håltimmar. Men om jag vill träffa några och umgås en hel dag till senare på kvällen så får jag planera med hästarna. Rida alla hästarna dagen före jag ska vara med någon och sen rida dagen efter jag har vart med någon.

Men om man har hästar som hobby och vill någonstans i ridningen så får man ta smällen med att inte kunna umgås lika mycket som alla andra kan.

     
  Lovisa om dagens att göra 27 juli:
Jätte fina bilder. Och jag måste säga att jag beundrar ditt skänkelläge. De ligger helt perfekt. Inte för långt bak och inte så att det blir stolsits. stort + till det. Du rider jätte bra Jenny. Glöm inte det !´


SVAR: Jenny
Visst är de fina?
Tack så jätte mycket. Det har länge vart ett problem sen 2-3 årsen tillbaks men nu har jag fått bättre sits och skänklarna blir mycket bättre. Sen kan de la åka bak någongång men det gör ju allas så det är ju inget fel på det men snyggast när de ligger tättintill och lite böjda om ni fattar vad jag menar ?


/jenny
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0